MEMLEKETİM YIKIK VİRANE OLDU

Malatya Büyükşehir Belediyesi 
Evimiz enkaz altında

Asbuzunun ünlü bağ köyleri 
Barguzu, Orduzu, Çarmuzu, Banazı, Kileyik, Tecde....
Tarım arazilerine dere kenarlarına imar izni veren yetkililer
İlim ve  feni rehber almadılar.
Göğe uzandı rantsal binalar
Doğal olay seller, depremler .
 Afetlere karşı alınmayan tedbirler,
Zemheri soğuğunda 
Destan şehir(! )enkaz altında.
Asbuzu bağları mezarlığa döndü...
Malatya'da bu kara yazgıyı yaşadı.

 Feryat  figan
 sesleri Beydağı'nı aşıyor,
Göz yaşları Fırat  gibi akıyor .
Evlerini terk edenler
yurdun dört bir yanına göç ediyor.

Bu depremler, 
Bu ölümler, acılar
kader miydi?
Bu kederler, kader miydi?
Neydi tedbir? 

Harap olan yıkılan 
yurdumda,
güzel anılarımı 
bıraktım ardımda...
Yıkık yuvam
geldikçe aklıma 
gözüm yaşarıyor
Yüreğim sızlıyor 

Melita'nın
Kayısı bahçelerini ve sonsuz mavi gökyüzünü,
 bizim elleri özledim
Semada gurbet sürgünü türküler 
Yüreğim üşüyor... 
Memleketim gözlerimin önünde
Gezinip dururum şimdi başka şehirlerde...

17 Mart 2023, Hendek- Sakarya
İstanbul
Destan Şehri(!) enkaz altında
Teze Cami

Malatya - Yeşilyurt Surp Yerrortutyun ( üç Horan) Kadim Ermeni Kilisesi
Bizim evin bulunduğu Apartman enkazı    
Destan Şehir (!) 


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Hekimhan - Basak Köyünde Kış Yarısı Geleneği Kuşaklar Boyu Yaşatılıyor.

AĞ TOPRAK ; BİR HEKİMHAN ÖYKÜSÜ

Malatya Hekimhan İlçesi Dursunlu Mahallesinde Dört Yüzyılık Ceviz Ağacı.